Controllerjob

Har du overblik og sans for detaljen? - så er du måske vores nye controller med opgaver inden for hvidvask-, formue- og kreditområderne.

 
Primære ansvarsområder

Du bliver en del af et nyoprettet ledelsessekretariat i Møns Bank, der fremover får ansvaret for controlling af bankens aktiviteter, herunder at de afvikles i overensstemmelse med fastlagte metoder og procedurer.

 

Arbejdsopgaver

Opgaverne i jobfunktionen er løbende under forandring og udvikles, hvorfor du vil have god mulighed for at sætte dit eget præg på arbejdsopgaverne:

  • Controlling af områderne indenfor hvidvask, kredithåndtering og fondsaktivitet samt andre områder ad hoc.
  • Gennemgang af områder og udfærdigelse af controlling-rapporter.
  • Medvirken til at opbygge nye fremtidige standarder for controlling og styrkelse af bankens kontrolmiljø.
  • Medvirken til at sikre, at banken har metoder og procedure, så gældende lovgivning, interne forretningsgange, standarder mv. overholdes.
  • Opfølgning på aftaler om outsourcing og aftaler med samarbejdspartnere.
  • Øvrige sekretariatsopgaver.

Den rette ansøger

Vi vil bl.a. lægge vægt på følgende:

  • Du er teoretisk velfunderet, og gerne suppleret med relevant erfaring indenfor fx revision, økonomi, risikostyring, compliance- og/eller kontrolfunktioner.
  • Du har kendskab til lovgivningen indenfor finansielle virksomheder, uden at det er en betingelse.
  • Du er analytisk samt udtrykker dig klart i skrift og tale.
  • Du er i stand til at arbejde både selvstændigt og indgå i arbejdsgrupper.

Vi forventer, at du er ambitiøs og arbejder struktureret og resultatorienteret samt trives med at vurdere processer og kontroller ud fra analytiske og risikobaserede synsvinkler. Du er god til at forholde dig kritisk til dit arbejde og formår samtidig at være pragmatisk og løsningsorienteret.

 

Endelig mestrer du balancen mellem at arbejde selvstændigt og bidrage til fællesskabet i banken, hvor du på en engageret måde er med til at skabe en god stemning blandt dine kollegaer.

 

Vi tilbyder

Du kan se frem til en spændende og udfordrende hverdag i en velfungerende bank, der lægger stor vægt på, at der er orden i tingene. Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af arbejdet og udviklingen af dit arbejdsområde i et uformelt miljø, hvor det faglige niveau er højt og med en bred berøringsflade til alle i banken.

 

Læg dertil:

  • En åben og inspirerende samarbejdsform og et arbejdsmiljø, der er karakteriseret ved frihed til ansvar.
  • En attraktiv lønpakke, der indeholder pensionsordning, sundhedsforsikring, tandforsikring, 6 ugers ferie og 5 omsorgsdage.
  • Hertil kommer gode muligheder for relevant videreuddannelse.

Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte bankdirektør Flemming Jul Jensen på tlf. 61 56 15 36.

 

Ansøgning og CV

Send din ansøgning til HR-chef Susanne Bille Jensen på moensbank.dk/upload snarest muligt - vi holder løbende samtaler og glæder os til at høre fra dig.

Når du sender en ansøgning, giver du samtidig samtykke til, at vi må gemme din ansøgning og søge oplysninger om dig på internettet. 

 

Fakta om Møns Bank A/S

Møns Bank blev etableret i 1877 og er dermed en af landets ældste. Banken har ca. 100 dygtige og engagerede medarbejdere, som servicerer godt 20.000 kunder. Det sker fra hovedkontoret i Stege og afdelinger i Præstø, Næstved, Vordingborg og Rønnede, hvor også Møn Direkte med kørende konsulenter holder til.

Vores særkende er en stærk forankring i de lokalområder, vi arbejder i. Møns Bank er en lokalbank, som vægter den personlige betjening og stærke relationer til kunderne højt. Denne tilgang præger hele vores organisation og er en stor del af årsagen til, at banken gennem årene modtager fortsat flere kunder via anbefaling fra vores eksisterende kunder.

 

Læs mere om banken her.