Indsigelse på kort

I visse tilfælde har du mulighed for at få pengene tilbage for transaktioner på Dankort, VISA/Dankort eller MasterCard, hvis du fx ikke har modtaget en vare, eller der opstår transaktioner på dit kort, som du ikke kender til. 
 
Er der tale om en tvist med en forretning, skal du kontakte forretningen og forsøge at løse sagen, og du skal have dokumentation for dit krav.
 
Vil du gøre indsigelser, skal du spærre dit kort (kan nemt ske i Netbank eller Mobilbank, og i Netbank kan du også bestille et nyt) - og så skal du sende din indsigelse via dette særlige link til Nets:
 
 
Har du spørgsmål eller brug for hjælp, skal du kontakte Nets Support på tlf. 72 11 20 35 mandag-torsdag kl. 8.30-16.30 og fredag kl. 9.00-16.00
 
Læs om dine muligheder for at få tilbageført en betaling, når der er tale om fjernsalg på MasterCardVISA-delen af VISA/Dankort samt Dankort
 

Når vi har modtaget din indsigelse, sætter vi normalt beløbet ind på din konto. Skulle din indsigelse vise sig at være uberettiget, forbeholder vi os ret til at trække beløbet tilbage igen samt opkræve et gebyr.

 

 

 

 

 
 

Kortspærring

Spær dit kort i Netbank eller Mobilbank, hvis du:

  • ikke kan finde det.
  • ikke har modtaget det med posten som forventet.
  • har fået det stjålet.
  • har mistanke om eller kendskab til, at nogen har misbrugt kortet.

Kan du ikke bruge Net- eller Mobilbank, kan spærring alternativt ske på tlf. 44 89 29 29 (VISA/Dankort) eller tlf. 44 89 27 50 (MasterCard).