Indsigelse på kort

I visse tilfælde har du mulighed for at få pengene tilbage for transaktioner på Dankort, VISA/Dankort eller MasterCard, hvis du fx ikke har modtaget en vare eller ikke kan vedkende dig et beløb. Inden du kan gøre indsigelse, skal du kontakte forretningen og forsøge at løse sagen, og du skal have dokumentation for dit krav.
 
Hvis du ikke kan løse sagen med forretningen, udfylder du den blanket, der passer til din situation (vær omhyggelig med at vælge den rigtige blanket - er du i tvivl, så kontakt Kortservice på tlf. 55861500). Indsigelse skal ske hurtigst muligt. Læs også om fjernsalg nederst på siden. Send blanketten med posten eller indlever den til banken, vedlagt dokumentation, hvor dette kræves. 
 

Når vi har modtaget din indsigelse, sætter vi normalt beløbet ind på din konto. Skulle din indsigelse vise sig at være uberettiget, forbeholder vi os ret til at trække beløbet tilbage igen samt opkræve et gebyr.

 

BEMÆRK:
Udfyld KUN i felterne,
og hvis du udfylder siden med supplerende oplysninger, skal det være MEGET kortfattet, da teksten skal oversættes til engelsk - se evt. denne vejledning.

 

 
MASTERCARD:
  1. En vare eller ydelse er ikke leveret.
  2. Et abonnement er opsagt, men bliver fortsat trukket.
  3. Jeg har returneret et køb, men ikke fået penge retur.
  4. Varen eller ydelsen var ikke som beskrevet/defekt.
  5. Jeg kender intet til transaktionen/erne.
  6. Jeg har betalt for dette køb på anden måde.
  7. Jeg har tidligere handlet med forretningen (billeje, fly, skib, hotel), men ikke godkendt transaktion(er).

VISA/DANKORT:

  1. En vare eller ydelse er ikke leveret.
  2. Et abonnement er opsagt, men bliver fortsat trukket.
  3. Jeg har returneret et køb, men ikke fået penge retur.
  4. Varen eller ydelsen var ikke som beskrevet/defekt - eller abonnementet er misvisende
  5. Jeg kender intet til transaktionen/erne.
  6. Jeg har betalt for dette køb på anden måde.
  7. Jeg har tidligere handlet med forretningen (billeje, fly, skib, hotel), men ikke godkendt transaktion(er)
Læs om dine muligheder for at få tilbageført en betaling, når der er tale om fjernsalg på MasterCardVISA-delen af VISA/Dankort samt Dankort.
 
 

Kortspærring

Spær dit kort i Netbank eller Mobilbank, hvis du:

  • ikke kan finde det.
  • ikke har modtaget det med posten som forventet.
  • har fået det stjålet.
  • har mistanke om eller kendskab til, at nogen har misbrugt kortet.

Kan du ikke bruge Net- eller Mobilbank, kan spærring alternativt ske på tlf. 44 89 29 29 (VISA/Dankort) eller tlf. 44 89 27 50 (MasterCard).