I visse tilfælde har du mulighed for at få pengene tilbage for transaktioner på Dankort, VISA/Dankort eller MasterCard, hvis du fx ikke har modtaget en vare, eller der opstår transaktioner på dit kort, som du ikke kender til.
Er der tale om en tvist med en forretning, skal du kontakte forretningen og forsøge at løse sagen, og du skal have dokumentation for dit krav.
Vil du gøre indsigelser, skal du spærre dit kort (kan nemt ske i Netbank eller Mobilbank, og i Netbank kan du også bestille et nyt) - og så skal du sende din indsigelse via en af disse to muligheder:
> Indsigelse vedr. KONTANTEN (pengeautomat).
> Andre indsigelser (til Nets: Min Indsigelse).
OBS: Når du har indsendt din indsigelse, skal du modtage en mail retur med et sagsnummer. Modtager du ikke en bekræftelse - og har du tjekket Uønsket post/spamfilter - kan du kontakte Nets på tlf. 72 11 20 35 og høre, om din indsigelse er gået igennem.
Læs om dine muligheder for at få tilbageført en betaling, når der er tale om fjernsalg på
Når vi har modtaget din indsigelse, sætter vi normalt beløbet ind på din konto. Skulle din indsigelse vise sig at være uberettiget, forbeholder vi os ret til at trække beløbet tilbage igen samt opkræve et gebyr.