- Det er en svær situation for alle, siger bankdirektør Flemming Jul Jensen. Vi kan mærke, at der er brug for os, og selvom banken er lukket for fysisk fremmøde og størstedelen af medarbejderne arbejder hjemmefra, så har vi travlt. Vi er i tæt dialog med kunderne, som ønsker afklaring og svar på den usikkerhed, der er opstået for mange som følge af den økonomiske nedlukning af store del af samfundsøkonomien.
Banken har tidligere redegjort for, hvordan den er klar til at skrue ekstra op for både fleksibilitet og individuelle løsninger.
- Det er der brug for, siger Flemming Jul Jensen. Vi er klar til at hjælpe og kan kontaktes på telefon og mail. Og bliver det i stor stil.
Udfordringer kan løses
Et månedsskifte giver altid ekstra travlhed i banken. Mange er vant til at hæve penge, når løn eller pension er gået ind.
- De fleste kan som udgangspunkt klare sig med et kort, som der kan hæves på i forretninger og pengeautomater, siger Flemming Jul Jensen. Vores pengeautomater kan tilgås på sædvanlig vis og er alle placeret i lobbyer.
Da banken er lukket, er adgangen samtidig begrænset, så lobbyerne kun er åbne for én kunde ad gangen.
- Vi ved, at der er kunder, som plejer at benytte bankens kasse til hævning af kontanter. De har nu ikke denne mulighed. Det gælder ligeledes for kunder, som mister deres kort eller har glemt koden. I denne særlige situation, hvor det måtte give problemer, kan man kontakte os på tlf. 55 86 15 00 for en nærmere aftale eller løsning, slutter Flemming Jul Jensen.