En landbrugschef og en senior landbrugspartner er hyret ind i Møns Bank, som nu vil intensivere rådgivningen af landbrugskunder.
En større satsning har fundet sted i Møns Bank gennem 2024.
- Vi har arbejdet intensivt med vores kompetencer på erhvervsområdet, fortæller erhvervsdirektør Kenneth Hansen. Det handler om uddannelse, sparring og en dybere tilgang til erhvervslivet, hvor vi kommer hele vejen rundt om virksomheden, ejerne, deres formue og familie. Vi tager også nogle helt nye rådgivningsværktøjer i brug, som vi selv har udviklet.
Møns Bank er kendt for sine stærke relationer i de områder, banken arbejder i. Banken har et stort og finmasket netværk og går ofte forrest i den lokale udvikling.
- Men vi vil mere end det, fortsætter Kenneth Hansen. Vi vil være en professionel partner, som er der for kunderne i både med- og modgang. Dét har vi arbejdet med, og vi har givet vores rådgivere et stort kompetenceløft på flere områder, bl.a. på ESG, hvor vi kan hjælpe virksomheder med at dokumentere deres bæredygtighed.
Seks nye erhvervsfolk
- I løbet af det seneste år har vi også ansat 6 nye medarbejdere på erhvervsområdet, heriblandt landbrugschef Camilla Sejersdal Nielsen og senior landbrugspartner Lene Dam.
Camilla Sejersdal Nielsen er 42 år og kommer fra Nordea, hvor hun har arbejdet som senior relationship manager for større landbrugskunder i en årrække. Lene Dam er 53 år og kommer fra Nykredit, hvor hun har arbejdet med større landbrug. Begge er klar til at kigge på lokale landbrug med friske øjne.
Om landbruget ligger i bankens nærområde eller det øvrige Sjælland, Lolland eller Falster, betyder ikke noget.
- Vi er dér, hvor kunderne er, siger Camilla Sejersdal Nielsen. Vi indretter os efter deres ønsker og behov, vi lytter, er nytænkende og finder gerne løsninger, som andre ikke ser.
Ingen kassetænkning
Kenneth Hansen ser en stor forskel på Møns Bank og konkurrenterne.
- Hos os skal man ikke passe i bestemte kasser, siger han. Vi behandler alle kunder lige, simpelt hen ved at behandle dem forskelligt. Og vi er tilgængelige med hurtige beslutninger og skræddersyede løsninger. Fremfor alt er vi altid til at tale med, både når det haster, eller hvis kunderne løber ind i problemer. Derfor både ringer og sender kunderne beskeder direkte til deres rådgiver.
For Kenneth Hansen og hans kolleger kan køreturene nu blive længere, når banken bevæger sig længere ud i periferien mod større virksomheder og landbrug.
- Det er vi klar til, siger han. Vi ved, der er et hul i markedet for virksomheder og landbrug, som savner en proaktiv tilgang fra deres bank. Dén kan vi levere med vores nyt setup.
Foto:
Landbrugschef Camilla Sejersdal Nielsen, senior landbrugspartner Lene Dam og erhvervsdirektør Kenneth Hansen.