Flere medier har den seneste uge fortalt om svindelsager, hvor kunder uforvarende har overført store beløb til kriminelle.
Møns Bank, Nets og offentlige myndigheder, herunder politiet, vil ALDRIG kontakte dig og bede om personlige koder eller om selv at overføre beløb til ”sikringskonti” eller lignende.
Bliver du ringet op af personer, der udgiver sig for ovennævnte, skal du:
- Lægge røret på.
- Ringe til banken (55861500) i åbningstiden.
- Ringe til politiet (114) uden for åbningstid.
For at begrænse svindel har vi i Møns Bank i flere år haft en grænse på 25.000 kr. pr. døgn for overførsler til andre. Denne grænse kan midlertidigt forhøjes, hvis man fx skal købe bil eller har behov for andre store overførsler. I så fald kontakter man blot sin sædvanlige rådgiver.
Derudover advarer vi jævnligt om svindel i dagspressen, på vores hjemmeside, sociale medier m.m.
Læs mere om forholdsregler mod svindel på www.moensbank.dk/svindel.