Rejseforsikring og Coronavirus

Coronavirus kan påvirke den officielle rejsevejledning til flere lande. Udenrigsministeriet fraråder nu alle rejser til Kina, Italien og dele af Østrig, og der registreres smitte med coronavirus i flere områder og lande. 

Hvordan skal jeg forholde mig?

Hvis du snart skal rejse til Kina eller andre områder og lande som f.eks. Italien eller Østrig, hvor coronavirus (COVID-19) er registreret, opfordrer vi dig til, at du løbende holder dig orienteret om situationen via Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er i Kina, Italien eller andre lande, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse?

Udenrigsministeriet fraråder nu indrejse til flere lande end Kina. Hvis du er i et af de berørte lande eller områder, opfordre vi dig til at følge de lokale myndigheders anvisninger, og du bør også være tilmeldt Udenrigsministeriets Danskerliste på www.um.dk samt følge rejsevejledningerne.

Jeg skal ud at rejse – hvordan er jeg dækket?

Hvis du har bestilt en rejse til et område, Udenrigsministeriet efterfølgende fraråder indrejse til, dækker vi afbestilling af din rejse, hvis du har et Mastercard med afbestillingsdækning.

Hvis der endnu ikke frarådes rejse til det område eller land du skal rejse til, så er der ikke dækning for afbestilling, men vi anbefaler at man følger de lokale myndigheders anvisninger ved ankomst.

Hvis der er lang tid til, at du skal rejse, skal du kontakte os, når der er 14 dage til afrejse, da vi på nuværende tidspunkt ikke ved, om situationen ændrer sig.

Hvis du er i karantæne og samtidig er syg, så vil din udskudte hjemrejse være dækket på Mastercard Guld eller Platinum. Hvis du dog er i karantæne og ikke er syg, så vil din udskudte hjemrejse ikke være dækket. Dit kort dækker ikke evakuering og tabt arbejdsfortjeneste.

Har du spørgsmål til afbestilling af din rejse, kan du kontakte Rejseskade på 33 55 37 20. Er du i tvivl om, hvordan du generelt er dækket, skal du henvende dig til banken. 

Læs mere om virussen hos Sundhedsstyrelsen her.