Pronto

Mette Monty Koor står i spidsen for Pronto Callcenter, der arbejder fra Møn og hjælper små og store virksomheder i hele landet med telefonbetjening.

- Hvad gør du, når du har brug for en håndværker og ikke lige kender en, du kan ringe til?

Slår op på nettet og finder én, men hvad hvis han ikke tager telefonen? Ja, så ringer du til den næste!

Så enkel er Mette Monty Koors forretningsmodel. Og siden 2012 har hun stået i spidsen for Pronto Callcenter, der hjælper en lang række virksomheder i hele landet med at tage telefonen, når de selv er optaget. For at undgå at miste kunder...

- Lad mig gi’ et eksempel, siger Mette. En måned tog vi 157 opkald for en VVS’er, som han ikke selv kunne nå. En halv snes stykker var nye kunder, og det lyder måske ikke af meget, men med en pris på 2.198 kr. for telefonpasningen, betyder det, at han blot skal tjene 200 kr. på hver af de nye kunder.

En del er også forretningsforbindelser.

- Vil de blive ved med at benytte ham, hvis han aldrig er til at få fat på?


En tillidserklæring

Flere og flere har set fidusen i, at telefonen bliver taget, når den ringer. Og blandt Prontos mange kunder finder man alle typer, lige fra den lokale håndværksmester, fysioterapeut, revisor eller rengøringsfirma og til store virksomheder som fx svenske Vattenfall, der har benyttet Pronto til en kampagne, hvor en telefonkontakt var et centralt element.

- Det er en tillidserklæring at lade os passe telefonen, siger Mette, og derfor tilbyder vi også en gratis prøveperiode på 14 dage. Men der går som regel kun få dage, før vi får ros for vores professionelle tilgang. Det er noget, vi er rigtig stolte af.

Mette og hendes 10 piger gør meget ud af at lære de enkelte virksomheder at kende, så kunderne får en service fuldt på højde med den, de ellers får i virksomheden.


En god historie fra Møn

Ud over at være en historie om en virksomhed i vækst, er historien om Pronto også en fortælling om, hvordan teknologien kan bruges ude i de mindre samfund.

- Det er jo ret fantastisk, at vi kan sidde her på Møn og svare telefoner fra hele landet, siger Mette. Det gør, at vi bevarer arbejdspladser på øen og på sigt måske kan få endnu flere.


Har du også lyst til at finde ud af, hvad Møns Bank kan gøre for dig, så kontakt en af vores erhvervsrådgivere - eller send dine oplysninger her.