Hvordan bliver min forening kunde i banken

Ønsker du at oprette en konto til din forening, er der en række formaliteter, der skal være på plads.

Udgangspunktet for et godt samarbejde er, at vi kender hinanden godt. 

Vi lægger vægt på tæt dialog og stort kendskab til foreningens forhold. Samtidig er der nogle generelle oplysninger, vi skal bruge i forbindelse med etableringen af kundeforholdet. Disse fremgår af blanketten "Ansøgning om kundeforhold" herunder, som du udfylder og sender til os. Én gang årligt skal vi spørge ind til foreningens forhold, jf. hvidvasklovgivningen - det sker via en særlig blanket og koster et gebyr.

Bemærk, at en forening skal have vedtægter og et lovligt formål, jf. lovgivningen. Ønsker du først en indledende dialog, om at din forening bliver kunde i banken, er du velkommen til at kontakte os pr. telefon 55 86 15 00.

NB: Andels- og ejerboligforeninger behandler vi som erhvervskunder. Se prisliste for erhverv

Ansøgning om kundeforhold (forening)

Foreningskunder i Møns Bank skal bruge Netbank. Overvej også, om foreningen skal have betalingskort og det Fælles indbetalingskort (FI-kreditor).

Særligt om CVR-nr.
Hvert tredje år skal foreningen forny sit CVR-nr. hos Erhvervsstyrelsen for at kunne videreføre det. Det sker via https://datacvr.virk.dk/data/, hvor foreningens Registreringscertifikat også kan hentes (gratis download).
 

Om opkrævning og medlemskartoteker

Virksomheden Nets giver dig mulighed for at administrere dit medlemskartotek (FI-kreditor, hvis det er ønskeligt, at kassereren selv administrerer foreningen) samt kontingentopkrævninger. 

> Læs mere her